buckwheat-668460_1920

Italská pohanka: Rychlé a zdravé jídlo

To, že pohanka není častějším jídlem v současné české kuchyni, je velká škoda, ještě větší, že není moc rozšířená ani na jídelníčku celiatiků. Přitom její nutriční hodnota je mnohem vyšší než u mnohých jiných obilovin. Navíc příprava je opravdu rychlá. Vyzkoušet můžeme například pohanku na italský způsob.

 

Co budeme potřebovat

pohanku – podle toho co sníme

3 rajčata

svazek jarní cibulky

6 stroužků česneku

pepř

sůl

bazaka

oregano

olivový olej

zelenina (mrkev, paprika, kukuřice, pórek, apod), pokud nemáme čerstvou, může být i mražená

 

Postup přípravy

Pohanku propláchneme ve vodě. Na jeden díl pohanky dáme 1,5 dílu vody. Vaříme 2-3 minuty v osolené vodě a s kapkou oleje. Přikryjeme a necháme v teple dojít asi 10 minut. Česnek oloupeme a nakrájíme na plátky, stejně tak svazeček jarní cibulky. Mezitím co bude docházet pohanka, na pánvi rozpálíme olivový olej, na kterém osmahneme zeleninovou směs.

Rajčata nakrájíme na hrubší kousky, přidáme k prohřáté zelenině, osolíme, opepříme. Česnek a cibulku přidáme k zelenině.

Čerstvou bazalku najemno nasekáme. Přidáme k zelenině. Okořeníme také oreganem a promícháme. Přidáme pohanku, zamícháme, a je hotovo.

Zdroj: recepty.cz, Foto: Pixabay

Vyzkoušejme trochu jinou vánočku

Hodně bezlepkářů si nechává vánočky péct, zvláště když v posledních letech jde kvalita přece jen nahoru. Pokud ale chcete vyzko

Vyzkoušejme trochu jinou vánočku
Zázvorové sušenky

Jestliže se nechcete před svátky stresovat, postupujte podle předem promyšleného plánu. To platí nejen pro...

Zázvorové sušenky
Jak na bezlepkové povidlové buchty

Zase se blíží víkend, ovoce je pořád dost, i švestek, tak proč si nedopřát trochu buchet k pořádnému zakousnutí.

Jak na bezlepkové povidlové buchty