buckwheat-668460_1920

Italská pohanka: Rychlé a zdravé jídlo

To, že pohanka není častějším jídlem v současné české kuchyni, je velká škoda, ještě větší, že není moc rozšířená ani na jídelníčku celiatiků. Přitom její nutriční hodnota je mnohem vyšší než u mnohých jiných obilovin. Navíc příprava je opravdu rychlá. Vyzkoušet můžeme například pohanku na italský způsob.

 

Co budeme potřebovat

pohanku – podle toho co sníme

3 rajčata

svazek jarní cibulky

6 stroužků česneku

pepř

sůl

bazaka

oregano

olivový olej

zelenina (mrkev, paprika, kukuřice, pórek, apod), pokud nemáme čerstvou, může být i mražená

 

Postup přípravy

Pohanku propláchneme ve vodě. Na jeden díl pohanky dáme 1,5 dílu vody. Vaříme 2-3 minuty v osolené vodě a s kapkou oleje. Přikryjeme a necháme v teple dojít asi 10 minut. Česnek oloupeme a nakrájíme na plátky, stejně tak svazeček jarní cibulky. Mezitím co bude docházet pohanka, na pánvi rozpálíme olivový olej, na kterém osmahneme zeleninovou směs.

Rajčata nakrájíme na hrubší kousky, přidáme k prohřáté zelenině, osolíme, opepříme. Česnek a cibulku přidáme k zelenině.

Čerstvou bazalku najemno nasekáme. Přidáme k zelenině. Okořeníme také oreganem a promícháme. Přidáme pohanku, zamícháme, a je hotovo.

Zdroj: recepty.cz, Foto: Pixabay

Měkké bezlepkové perníčky na Nový rok

Na Nový rok to chce nějakou tu mňamku. Třeba měkké bezlepkové perníčky. Příprava zabere trochu času, ale zato si pak pochutnáme

Měkké bezlepkové perníčky na Nový rok
Staročeský trdelník

V předvánočním čase se na náměstích velkých i malých měst rozsvítily nazdobené stromy, otevřely se stánky...

Staročeský trdelník
Výlet do historie (nejen) bezlepkových párků

Na pultech obchodů dnes najdete desítky různých druhů párků: tradiční frankfurtské nebo vídeňské, jemné, debrecínské, loupací,

Výlet do historie (nejen) bezlepkových párků