buckwheat-668460_1920

Italská pohanka: Rychlé a zdravé jídlo

To, že pohanka není častějším jídlem v současné české kuchyni, je velká škoda, ještě větší, že není moc rozšířená ani na jídelníčku celiatiků. Přitom její nutriční hodnota je mnohem vyšší než u mnohých jiných obilovin. Navíc příprava je opravdu rychlá. Vyzkoušet můžeme například pohanku na italský způsob.

 

Co budeme potřebovat

pohanku – podle toho co sníme

3 rajčata

svazek jarní cibulky

6 stroužků česneku

pepř

sůl

bazaka

oregano

olivový olej

zelenina (mrkev, paprika, kukuřice, pórek, apod), pokud nemáme čerstvou, může být i mražená

 

Postup přípravy

Pohanku propláchneme ve vodě. Na jeden díl pohanky dáme 1,5 dílu vody. Vaříme 2-3 minuty v osolené vodě a s kapkou oleje. Přikryjeme a necháme v teple dojít asi 10 minut. Česnek oloupeme a nakrájíme na plátky, stejně tak svazeček jarní cibulky. Mezitím co bude docházet pohanka, na pánvi rozpálíme olivový olej, na kterém osmahneme zeleninovou směs.

Rajčata nakrájíme na hrubší kousky, přidáme k prohřáté zelenině, osolíme, opepříme. Česnek a cibulku přidáme k zelenině.

Čerstvou bazalku najemno nasekáme. Přidáme k zelenině. Okořeníme také oreganem a promícháme. Přidáme pohanku, zamícháme, a je hotovo.

Zdroj: recepty.cz, Foto: Pixabay

Snídaňové muffiny

Zažeňte odpolední nudu a připravte si na zítřek lahodné snídaňové muffiny. Jsou slané, hravé a...

Snídaňové muffiny
Borůvkový koláč s mascarpone

Protože je stále, a nějaký ten týden ještě bude, sezóna borůvek, přinášíme další recept na borůvkový bezlepkový koláč, který ni

Borůvkový koláč s mascarpone