globe-32299

Trh s bezlepkovými výrobky dále poroste. Co ho požene?

Celosvětový trh balených bezlepkových potravin dále poroste. Předpokládá se, že mezi lety 2015 a 2019 poroste každý rok o šest až sedm procent, uvádí zpráva společnosti Technavio. To co nadále zvyšuje jeho dynamiku převážně nejsou narůstající počty bezlepkářů, ale módní životní styl.
Očekává se, že nové inovace produktů přispějí k růstu v příštích letech, tvrdí Technavio. Technavio identifikovalo tři nové trendy, které poženou světový trh s bezlepkovými potravinami. 1. Zdraví a wellness, 2. Poptávka ze strany generace Y a Z, a 3. Zvýšené marketingové aktivity.
Ať už se jedná o lidi nemocné celiakií nebo zdravé lidi, spotřebitelé spojují především v Americe a západní Evropě bezlepkové potraviny s vyšší energií a hubnutím. Podle výzkumu citovaného Technavio, 78 procent z těch, kteří si zakoupí bezlepkové výrobky, říkají, že tak činí ze zdravotních důvodů.
Mladší generace, konkrétně 38% z tzv. generace Z (narozená kolem roku 2000) a 32 % tzv. generace Y (narozená v letech 1980-1995), uvedly, že jsou ochotni připlatit za bezlepkové výrobky. Přitom pekařské výrobky, sušenky a občerstvení jsou top bezlepkové potraviny u této skupiny spotřebitelů, uvedl Technavio.
Klíčovou hnací silou rostoucí poptávky po bezlepkových balených potravinách však je zvýšení marketingových aktivit od velkých i malých výrobců. Příkladem je společnost Heinz, která v roce 2014 zahájila kampaň na sociálních médiích pro své bezlepkové těstoviny a omáčky, dodává Technavio.
Zdroj: Food Business News, foto: Pixabay