20170127_bezlepkove_kase

5 tipů na nejlepší bezlepkovou kaši (nejen) na snídani

Běžná populace po ránu často jednoduše sáhne po rohlíku nebo obyčejných vločkách. To bezlepkáři musí být o něco kreativnější. Naštěstí si dnes mohou vybírat z velkého množství bezlepkových kaší, které jsou plné proteinů, vlákniny a nastartují tak skvěle tělo. Ráno teď bude vaší nejoblíbenější částí dne!

Existuje nekonečně variant bezlepkových kaší, takže vás nikdy nezačnou nudit! Zkuste třeba osvěžující variantu pohankových vloček s citrusy a sušeným exotickým ovocem nebo naopak pohanku s banánem a karobem, která zahřeje. Přinášíme vám šest tipů na nejlepší bezlepkovou kaši. Sledujte náš Facebook nebo Instagram pro další vynikající tipy!

1. Přirozeně bez lepku

Jáhly, pohanka, quinoa, čirok, amarant nebo teff. To vše jsou přirozeně bezlepkové suroviny, ze kterých si můžete doma uvařit kaši. V obchodech najdete také pohankové, rýžové, jáhlové nebo kukuřičné vločky. Čerstvě vařené, horké kaše vás po ránu zahřejí, vločky jsou zase rychle hotové. Pokud je necháte nějakou chvíli, klidně i přes noc, namočené v mléku nebo ve vodě, budou do rána příjemně měkké.

2. Co k nim

K vločkám se jednoznačně hodí mléko – ať už obyčejné nebo rostlinné. Použít můžete také jogurt – čistě bílý i ochucený. Takto si k snídani dopřejete další užitečné bílkoviny.

3. Vitamínová bomba!

Ovoce je další věc, která by ve vaší kaši neměla chybět. Ideální je vybírat si vždy ovoce, které je v sezóně – například jahody v létě a mandarinky v zimě. Bude tak čerstvější a chutnější. Ovoce vás napumpuje potřebným vitamínem C, který mimo jiné pomáhá zpevňovat imunitu.

4. Ořechy pro fit mozek

Ořechy a semínka jsou jednou z výživově nejhodnotnějších potravin vůbec, proto je neváhejte přihodit do své kaše!  Ať už zvolíte kešu, vlašské, lískové, pekanové ořechy, mandle, chia, lněná, slunečnicová, dýňová nebo konopná semínka, neuděláte chybu. Díky svému vysokému obsahu vitamínů B a minerálních látek přispívají ke správné funkci mozku. Konzumovat bychom měli zhruba hrst ořechů nebo semínek denně.

5. Něco navíc

Kaši můžete ještě dále vylepšovat! Třeba sušeným ovocem – dejte si jen pozor, aby nebylo ochucované cukrem nebo ošetřené konzervanty. Výborně chutná taky nastrouhaný kokos. Pokud máte rádi sladké, můžete přidat lžičku medu nebo agávového sirupu. Čokoládovou příchuť zajistí karob nebo kvalitní bezlepkové kakao.

Tak co, už víte, jaká je vaše nejoblíbenější kaše?