platba

Víme, jak ušetřit na bezlepkové dietě!

Stravovat se bez lepku není levná záležitost. Co teprve, pokud se bezlepkově stravuje celá rodina. Porovnáte-li cenu některých potravin v „klasické“ a bezlepkové verzi, vyjdou vás například špagety nebo chleba dvakrát až třikrát dráž. Jak tedy jíst bezlepkově a nezruinovat svůj rozpočet? Máme pro vás několik tipů!

Využijte příspěvek pojišťovny, můžete ušetřit řádově tisíce ročně

Pravděpodobně už víte, že lidé, kteří kvůli svému zdraví nemohou konzumovat lepek, mají nárok na příspěvek od pojišťovny. Podmínky se velmi různí a ne všechny pojišťovny příspěvek vyplácejí. Nárok na největší kompenzaci mají rodiče dětí u VZP, více informací k jednotlivým pojišťovnám najdete ve starším článku zde.

Jezte přirozeně bezlepková jídla

Marná sláva, nejdražší bývají u bezlepkové diety začátky. Proč? Při přechodu na novou dietu máme tendenci spíše nahrazovat známé pečivo, těstoviny a další potraviny bezlepkovými variantami. Zdravěji a výrazně levněji ale přijde změnit celý koncept životosprávy. Ovoce, zelenina, mléčné výrobky, brambory, rýže, luštěniny… to vše často stojí jen pár korun a dají se z nich uvařit úžasné kulinářské pochoutky. Inspiraci pro vaření můžete sledovat na našem Facebooku nebo Instagramu.

Plánujte a nakupujte velká balení

Mnohem lépe se vám bude vycházet s rozpočtem, pokud budete vědět, co aktuálně máte doma a co zrovna potřebujete nakoupit. Stanovte si pravidelné revize spižírny a plánovací kalendář na vaření doma. Vyrazte vždy s nákupním seznamem, nepodléhejte impulzivním nákupům a nikdy nenakupujte hladoví! Myslete na výhodnější XXL balení u trvanlivých potravin, které vyjdou levněji.

Bezlepkové výrobky v akcích

Nestává se to příliš často, ale sem tam narazíte na slevy bezlepkových výrobků. Zvažte nákup například sladkého, těstovin, mouk, směsí na pečení a pečiva do zásoby. Nezapomeňte, že i mouku nebo balené pečivo můžete zamrazit a prodloužit tak jejich trvanlivost.

Vyjezte lednici do prázdna

Možná vám tohle doporučení bude připadat úsměvné, ale skutečně šetří peníze. Věřte, že vždy se dá z posledních pár kousků potravin z lednice vykouzlit něco úžasně dobrého, je ale klíčové mít doma základní suroviny (například vždy cibuli, česnek, přílohy) a několik „kouzelných“ ingrediencí. Pokud například máte rádi asijskou kuchyni, mějte vždy ve spíži sezamový olej, kvalitní bezlepkovou sojovou omáčku, případně trochu exotických bylinek v mrazáku. Ze zbytků zeleniny si tak zvládnete připravit výbornou večeři v asijském stylu!

Speciálních příloh vařte méně

Pokud zrovna máte chuť na bezlepkové těstoviny, postavte jídlo na zelenině a omáčce a nevařte zbytečně hory těstovin. Myslete na to, že základem jídla na talíři může být zelenina a bílkoviny v různé podobě (luštěniny, vejce, maso, mléčné výrobky) a ne obrovská porce drahých bezlepkových těstovin.

Do práce vlastní jídlo, svačinky s sebou!

Příprava vlastního oběda vás zpravidla bude stát nějaký čas, vždy ale vyjde levněji, než si zajít do restaurace. Navíc budete mít pod kontrolou, co jíte. V restauracích je obvykle bezlepkový výběr poledních jídel poměrně malý. Připravte si také plnohodnotné svačiny a přibalte si ovoce a zeleninu. Nespoléhejte na dražší variantu, že si „cestou“ něco koupíte.

Fit restaurace ve městě

Máte ve městě „zdravé“ restaurace? Ty často nabízejí bezlepková jídla za přijatelné ceny jako součást denní nabídky. Některé dokonce nabízejí ve večerním výprodeji navařené jídlo se slevou, aby nic nevyhazovaly.

Máte další tipy na úsporu nákladů při bezlepkovém stravování? Sdílejte je s námi na našem Facebookovém profilu!

Postřehy lékaře z Nového Zélandu

Stížnost na bolest břicha je u malých dětí poměrně běžnou věcí. Jedná se o obecný indikátor nepříjemného stavu, přičemž dítě v

Postřehy lékaře z Nového Zélandu